استخاره از حضرت قائم

استخاره از حضرت قائم

در باب دوّم از کتاب «باقیّات صالحات» که در حاشیه ی کتاب «مفاتیح الجنان» نگاشته شده، کیفیّت استخاره ای که منسوب به امام عصر (عج) می باشد، چنین بیان شده است: «علاّمه مجلسی از پدر بزرگوارش نقل کرده که ایشان از استاد بزرگوارش «شیخ بهایی» نقل می کرد که می گفت: «چندی از مشایخ در باب استخاره با تسبیح از حضرت قائم (عج) مذاکره می کردند که حضرت فرموده است: « [هر که می خواهد با تسبیح استخاره نماید باید] تسبیح را به دست گیرد و سه مرتبه صلوات بفرستد و یک قبضه از تسبیح را بگیرد و دو تا دو تا بشمرد.
پس اگر یکی باقی ماند بجا آورد و اگر دو تا باقی ماند بجا نیاورد.
همچنین در کتاب «جواهر» استخاره ای منسوب به حضرت قائم (عج) وجود دارد و کیفیّت آن بدین گونه است که:
«بعد از قرائت دعا یک قبضه از تسبیح را بگیرد و هشت هشت جدا کن. پس اگر یکی باقی ماند، فی الجمله نیک است، و اگر دو تا باقی ماند یک نهی از آن است و اگر سه تا ماند، اختیار دارد (که آن را انجام دهد یا ندهد)، چون انجام و ترک آن مساویست و اگر چهار تا ماند، دو نهی از آن است و اگر پنج تا ماند، بعضی گفته اند که سختی و رنج دارد و بعضی گفته اند که در آن ملامت است و اگر شش تا ماند، نهایت خوب است و باید تعجیل در آن کار کرد، واگر هفت تا ماند حکمش مثل پنج تا است، و اگر هشت تا مانده چهار نهی از آن است».

۴ ۰ ۲ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۲)

دختری در مزرعه🌾

۲۰ دی ۹۸ ، ۱۰:۳۸

باسلام.امیدوارم حالتون خوب باشد. در مورد استخاره دوم میشه بیشتر توضیح بدید.یعنی چه دعایی رو قرائت کنیم؟

پاسخ:

۲۰ دی ۹۸، ۲۱:۵۶
سلام و ادب،ممنونم از نگاه و توجهتون،منظور از دعا به احتمال زیاد همون نیت و عرض حاجت و خواسته خودمون هست که با تحقیق و مشورت به نتیجه نرسیدیم و دو به شک هستیم به سراغ استخاره اونم شرایط و زمان و اهل خودش رو میخواد.
بازم منظور از دعا میتونه هر دعایی به ویژه دعای فرج و صلوات باشه بعد نیت کنیم و شروع به استخاره
ان‌شاءالله همیشه حال دلتون خوش و شاد و پر از محبت خدا باشه

سلام

البته استخاره شرایط خاص خودش رو داره و متاسفانه کسانی رو دیدم که بجای تعقل و تصمیم هر موردی رو با استخاره پیش میرن و بعد از ضرر اونو به گردن استخاره میندازم

من از نوجوانی تا به امروز که چهل و اندی سالمه ،روش دوم رو از بخش کشف آیات قرآن کریم پدرم آموختم و هر زمانی که نیاز به استخاره بود علی الخصوص استخاره مربوط به رسم شمالیها که شخصی باید لحظه تحویل سال نو، سینی مخصوص حاوی قرآن، سبزه، آب و آینه و ... رو به خونه بیاره از این روش معین می کنم خوشبختانه همیشه این استخاره برای ما خیر و برکت فراوانی به همراه داشته و حتی در یک مورد جز این نبوده، قربونتون بشم آقاجان


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

313رهرو رسانه منتظران ظهور

رسانه 313رهرو ان‌شاءالله هر روز بتواند کلیپ ها و صوت های گلچین شده در مورد آقا امام زمان از بدو تولد ایشان تا به حال را بتواند پوشش قرار دهد.
همچنین در زمینه های مختلف از جمله انقلاب و اخبار مهم روز ان‌شاءالله به یاری خداوند متعال برای شما بزرگواران بتوانیم پوشش بدهیم.
در این بلاگ ان‌شاءالله باتوکل به خدا و امام زمان هدف بزرگی را در پیش خواهیم داشت،لکن عناوین اهداف اصلی را مختصر به حضور شما عزیزان بصورت چکیده در زیر مشاهده و نظرات خود را برای یاری ما در این مسیر پر خیر و برکت و پرفیض در عین حال دشوار،در میان بگذارید:

●مقدمه،معرفی اهداف کلی
●امامت امام زمان(عج)
●فعالیت های دروغین
●آخرالزمان
●انتظار
●احادیث مهدویت
●سواد رسانه ای
و...

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی